Vilkår og betingelser

perloken.no drives av Horeka AS, Postboks 14, 3531 Krokkleiva (org.nr.: NO 890 251 102 MVA).

Du kan kontakte oss på telefon 32 16 20 00 eller e-post post@horeka.no.

Disse salgs- og leveransebetingelsene gjelder for kjøp av varer til levering i Norge. perloken.no sender normalt ikke varer utenlands. Alle bestillinger må hentes i Nadderud Arena etter nærmere fastsatte regler.

Priser

Alle våre priser gjelder eks.mva. Se handlekurv for informasjon inkl.mva.

Bestilling og betaling

perloken.no er åpen 24 timer i døgnet. Du kan handle når du vil. Butikken kan i enkelte tilfeller være stengt for vedlikehold. Nettbutikken er åpen for bedriftskunder og privatpersoner.

For å handle på perloken.no må du være i besittelse av et gyldig betalingskort som vi aksepterer. Hvis du ikke er 18 år, kan du bare handle dersom du har fra en verge og/eller ellers har juridisk rett til å inngå kjøpet. Alternativ metode er faktura med 30 dager betalingsbetingelse for bedriftskunder og forskudd for privatkunder.

For å handle velger du varer som legges i handlekurven. Frem til bestillingstidspunktet kan du endre innholdet i handelskurven. Prisene og totalsummen blir fortløpende oppdatert i butikken.

Når du er klar til å sende bestillingen, klikker du på handlevognen og ”Til kassen”. Deretter fyller du inn din personlige informasjon, velger betalingsmetode og aksepterer disse vilkårene. Deretter klikker du på «SEND ORDRE».

Du kan endre innholdet i handlekurven helt frem til du bekrefter kjøpet ved å trykke på knappen ”SEND ORDRE”. Deretter går din ordre videre til perloken.no og kan ikke lenger endres.

Du er forpliktet til å oppgi en korrekt adresse ved bestilling av varene. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes, forbeholder vi oss retten til å tilbakeholde levering og annullere ordren.

Annullering av ordre

perloken.no kan annullere en ordre hvis det ikke er mulig å levere den bestilte varen.

Du vil bli underrettet dersom en slik situasjon skulle oppstå. Enhver betaling eller reservasjon foretatt på et betalingsmiddel vil naturligvis bli returnert/annullert dersom varen ikke kan leveres. .

Kvittering for mottakelse av bestilling og ordrebekreftelse

Når du har bestilt en vare vil du få en kvittering per e-post som bekrefter vår mottagelse av din bestilling. Det er imidlertid først inngått en bindende juridisk kjøpsavtale når du har mottatt en ordrebekreftelse/salgskvittering fra oss.

perloken.no kan derfor annullere din ordre som følge av trykkfeil, tekniske problemer, leveringssvikt eller liknende situasjoner.

Levering

Vi benytter oss av Posten / Bring og har fast pris kr. 120,- eks.mva. Alle varer som bestilles på perloken.no sendes til oppgitt adresse – normalt mellom kl. 08:00 og 16:00. Alternativt kan varer sendes til nærmeste postkontor eller Post i butikk. Det blir da sendt ut melding på e-post ellr SMS, og varene må hentes innen 14 dager.

14 dagers angrerett

Når du handler hos oss har du normalt 14 dager angrerett. Vi må motta melding om at du ønsker å benytte deg av angreretten innen 14 dager fra du mottok varen.

Angreretten gjelder fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utgår på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til den følgende hverdag.

Etter at du har mottatt varene kan du håndtere varene på en måte som lar deg fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på.

På noen varer er det ikke angrerett, og det går også an å miste angreretten. Varer som er unntatt fra angreretten: Forseglede varer, som av helsebeskyttende- eller hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert når forseglingen er brutt etter leveringen.

Varer som er spesiallaget til deg kan ikke returneres og er ikke omfattet av angreretten.

For å gjøre angreretten gjeldende må du ved en utvetydig erklæring varsle oss på e-post post@horeka.no om dette senest 14 dager etter mottagelse av varen.

VIKTIG

Vi forventer at du leverer varene raskest mulig etter at du har gitt beskjed om anger, og senest innen 14 dager etter at du har varslet oss. Du vil motta en e-post når vi har mottatt varene og når tilbakebetaling har funnet sted.

Hvis varen har mistet sin verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på, kan du kun få en del av kjøpsbeløpet tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi.

Skadet eller manglende emballasje kan utgjøre en verdireduksjon av varen. For å være sikker på å få hele beløpet tilbakebetalt anbefaler vi at alle varer returneres i originalemballasje.

Ved tilbakelevering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har selv ansvaret for pakken / varene inntil vi bekrefter at vi har mottak.

Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer kjøpet.

Merk! Vi mottar ikke pakker som er sendt med oppkrav eller lignende.

Dokumentasjon for ditt kjøp samt returskjema

Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet ditt. Dette vil lette returen og eventuelle refusjoner.

Tilbakebetaling

Etter at vi har mottatt varen vil vi undersøke den for eventuelle feil eller mangler. Når vi har kontrollert den vil du få tilbakebetalt hele eller deler av det beløpet du har innbetalt.

Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmetode som du gjorde kjøpet med. Har du for eksempel betalt med kort, tilbakeføres kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet. Vi utleverer ikke under noen omstendigheter kontanter ved retur i Nadderud Arena.

MERK:

Du kan miste hele eller deler av. Det skjer dersom varens verdi er forringet fordi

  • du reelt har tatt varen i bruk,
  • den er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den,
  • du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å kunne fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på
  • du har ikke fulgt begrensningene i angreretten som følger av plombering, varetype m.m.

Retur

Hvis du vil returnere varen kan du levere den tilbake i posten til oppgitt adresse øverst på denne siden. Sendingen må merkes ordrenummer, eller med en kopi av ordren lagt sammen med varene.

Du er selv ansvarlig for at vi kan koble din retur mot riktig ordre. Det er derfor viktig at du merker returen godt.

Reurretten gjelder ikke klær eller produkter som er spesialbestilt.

Reklamasjon – Hvis det er noe galt med varen

Ditt kjøp av omfattet av norsk kjøpslov. Det betyr at du kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Reklamasjonsretten gjelder ikke for slitasje eller skader som følge normal eller feilaktig bruk av produktet eller annen skadelig adferd.

Dersom du oppdager feil med produktet må du reklamere til oss innen «rimelig tid» etter at du oppdaget mangelen. Det betyr i praksis at du må gi oss beskjed så raskt som mulig og senest innen to – 2 – måneder etter at feilen ble oppdaget.

Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til post@horeka.no.

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:.

  1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte oss så snart du oppdager defekten.
  2. For å dokumentere defekten må du sammen med beskrivelsen legge ved 4-5 bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg må du sikre at fotoene viser hele produktet, én gang foran og én gang bak (ved sko inkluderes bilde av sålen).
  3. Send bildene pr. e-post til post@horeka.no
  4. Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering
  5. Etter at vi har mottatt dokumentasjonen, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis ditt utlegg for varen.

Merk! Vi mottar ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.

Rabattkodene er ikke personlige, og kan brukes av ihendehaveren. Rabattkodene har ingen kontantverdi og kan ikke løses inn i kontanter, tilgodelapper eller lignende.

I tilfeller av bedrageri, forsøk på svindel eller i tilfeller av mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med innløsning av rabattkoder, er vi berettiget til å annullere rabattkoden, å annullere ordren hvorpå rabattkoden er benyttet samt blokkere din mulighet for å handle på perloken.no.